divendres, 3 d’octubre del 2008

Oh Canada!

Avui, parlaré d'una cosa que m'ha sorprés prou,algo que no se pensarie en Espanya,les circunstancies son diferents,si, pero no deixa de sorprendrem igualment.

He anat a l'escola com tots els dies,be ha anat normal tot, menys en Historia de Quebec que o entenc gaire cosa i agafar apunts es prou dificil ja que la profesora te una lletra pitjor que la meva,i es dir molt. Pero a el tercer periode, en mùsica, el professor ens ha dit que el governador de Canada vindria a la ciutat i que ens proposava que toquesim algo,i que si tocavem que ENS IMPOSAVA que fora el himne de Canada(Oh Canada) i una altra que no te molta importancia,que ens imposara? el que jo no entenc es com pot anar aixina de OBLIGAR a que toquem el himne de Canada en una zona on tot el mon parla frances i esta clar la nacio Quebecoise,pero s'ha votat i el tot el mon ha dit que si,no se si ami em feren aixo en Castelló,tocar el himne de espanya, jo lis dira que el himne d'espanya...peró clar no puc jutjar, aci un pot dir lliurement viva Canada o viva quebec i no hi ha problema,que me pareix correctisim,per aixo no puc dir res,ja que no es el mateix que en espanya que hi ha mes conflicte i el pais esta mes dividit.
I li he dit al professor "peró,jo no vullc tocar el himne de canada" i ell:" jo tampoc, i si es cert que els alumnes no tenen molta identitat en quebec com a nacio, els professors son cuasi tots nacionalistes, undia em va preguntar un : "ei Canada be?" i jo : "Millor em va en quebec" i li vaig arrancar un somriure.

Al final se tocarà la cansoneta, s'accepte, no soc ningu per a crear una polemica en un lloc on no se gaire cosa,nomes el que m'han contat Danielle i Alain, i aixo tot el que he escrit avans,que pot sonar un poc agresiu,acava sent una acceptació sense voler discutir res amb ningu. No vullc que penseu que me fico maça en la politica d'aci sense saver-ne eh!

Una altra anecdota,en la quedada de AFS vaig coneixer a un chic neerlandes i finlandes o no se d'on que li interesava molt la politica, i vam xarrar,son pare adoptiu votara el que vullga el noi,despres de discutirlo,pero no es aquesta la qüestió,la qüestio es que ell i son pare m'han invitat a anar en abril al parlament de Quebec,on de moment manen Conservadors,ja que ara en novembre son eleccions,m'ha invitat a anar perque el van invitar a ell,i anirem al parlament,segurament amb el primer ministre. Pot ser interesant proposarli algunes coses,i parlar directament amb ell, avore com respon a agunes preguntes.
Salut!

1 comentari:

Josep ha dit...

sempre podem alegar que no ens sabem la lletra de l'himne espanyol

;-))