dissabte, 20 de desembre del 2008

Avui no parlaré de Nadal

No, avui no parlaré de Nadal, per moltes raons:
-Avui no parlaré de Nadal perque jo celebre el Nadal i aci se fa el Nöel.
-Avui no parlaré de Nadal perque jo en Nadal faig el Betlem de la piga i aci no ho faig.
-Avui no parlaré de Nadal perque en Nadal estic en la familia.
-Avui no parlaré de Nadal perque jo en Nadal estic en els amics de castello.
-Avui no parlaré de Nadal perque Nadal me recorda le ganes que tinc de vore a tota la gent que vullc. Que estan lluny, i que alguns els perdre.
-Avui no parlaré de Nadal, perque visc aci,pense aci, i la meva vida esta aqui,encara que tantes coses me unisen a castello,estic mes unit per força a Joliette, perque visc, i vullc viure, i qui sap, aquest any no celebrare Nadal pero si Nöel i despres de tot,vaig fent amics i gent que vullc,i que al final no tinc una familia,pero si algu que quan arrive a casa esta esperanme en un menjar calentet, i les penes se lleven del cor quan a -19 o -20 graus men vaig a entrenarme a hockey a la pista de hockey externa, i l'ilució m'entra una altra vegada per les noves persones que conec, i les que vullc coneixer, i que en aquesta festa,joyeux Nöel, la gent canvia, es trasforma i els quebecos pareixen mes amigables i comprensibles cada dia.
Pero no,avui no parlaré de Nadal.

11 comentaris:

Anònim ha dit...

Estimat Miquel:
Ací ja comencen les vacances, hem tingut sopars de treball, hem gaudit de nadales cantades pels grups de Castelló, s’han adornat els carrers, i estem assajant el Betlem de la Pigà que es celebrarà el proper dia 23 com sempre al Teatre Principal.

El dia 24 a la Nit de Nadal estarem a casa nostra amb els tios (Marisa, Miguel, i altres) entre altres menjars farem un àpat d’ alló més bo….
L'àpat de Nadal té una gran tradició, tothom és convidat i ho comparteixen tot. Farem servir una recepta molt especial amb 10 ingredients:

1 grapat de bones intencions
2 manolls de pau i felicitat
4 pensaments d'estimació
5 polsims d'amor
6 pessics de tolerància
7 cabassos de pessigolles
8 mesures de diàleg
9 unces de solidaritat
10 manats de tendresa
ah! i l'últim, el secret del cuiner: 3 lliures de petons.

Anònim ha dit...

Per algun misterios miracle nadalenc, he trovat el teu blog, cuant sols queden tres hores per que escomense la cercavila del Betlem de la Pigà.
Com a castellonec, membre del Betlem i amic de la teva familia, comprenc el que pots sentir, desde l´altra part del mon, al arrivar estos dies de Nadal.
Jo també vaig estar llun de ma casa uns Nadals i sols et puc dir que en aquest dies sigues molt feliç. Celebra el Noël, integrat al maxim en unes costums fins ara desconegudes, riu com sols tu saps i seguis ilucionat amb el hockey i la música.
Tot aixó i mes, sense oblidar les teves arrels i els Nadals de Castelló.

Per cert, m´agradat molt el teu blog i saber de tú.
Et tornaré a visitar.

Un fort abraç i Bons Nadals, o Noëls o el que siga.

Nomdedéu ha dit...

Mira, jo vaig passar tres nadals seguits lluny de casa, a Paris, i tres caps d'any treballant per la nit a l'hotel. Obrint la porta als que venien de divetir-se i peparant desdejunis als ressacosos. Va ser dur, estava sol i estava lluny. Però després vaig tornar a casa, i ara, quan venen estes dates, recorde amb certa melangia el Noël, amb la neu, el fred a les orelles, els llums als aparadors parisencs...
Cada cosa té un moment, i quan tornes, recordaras amb grat aquell any que vas celebrar Noël lluny de la Pigà.
Segur.
Una abraçada

Anònim ha dit...

Avui et parlaré yo de nadal, en aquest dia serem els de sempre, menys tú i Blanca que está a Méxic a coneixer la familia del seu Gerard. També tenim un Mossén a la taula Juan el germá del tio Miguel pero a últ ima hora a dit que vol restar a casa.
Avui et parlaré del menú ensalaes variades, entremesos de salmó amb pebrera, formatge i de plat contundent llomello amb bolets.
Avui et parlare de que ve per primera vegada la abuela Maria que está en noraltres en este mes de Desembre, tampoc está juanra perqué vindra al Roscó.
Avui te diré que te trovem a faltar i quan cridem al iao també li farem saber la teua falta; quan li cantem la nostra felicitació nadalenca" San José tiene una moto, la Virgen una lambreta y el Niño llora que llora quequiereuna bicicleta."

continuarà despres del sopar....

Anònim ha dit...

Hola Miquel, ací la tía Amparo vol contar-te que t'hem trobat tots a faltar en un día tan assenyalat per a la família, però també reconeixem que és molt important saber estar arreu del món sempre que ún no pergue els seus referents, la teua decisió d'estudiar un any a Quebec et farà una persona més madura i tindràs la possibilitat de mirar-nos des de la distància i estic convençuda de que això també farà que ens vullgues una miqueta més a tots, com de fet nosaltres et volem a tú i t'esperem amb els braços oberts, per a que ens contes la teua aventura canadenca. Molts besets i passa-ho el millor possible deixant la teua emprempta per eixes gelades terres.
T'ESTIMEM MOLT, NEBODET MIQUEL!!!

laia ha dit...

hola Micalet! sóc la teua cosina Laia, és el primer cop que entro en el teu blog, supose que per un seguit de casualitats i per ganes de saber de tu; la primera és que ahir mentre dinavem a m'ha casa, la teua mare va llegir el que has escrit sobre el nadal, i et vam sentir una miqueta més a prop nostre; la segona és que poc després vaig agafar un tren cap a Barcelona, i la veritat hem vaig apenar d'haver de deixar a mitges la llarga sobretaula, pensava: mira jo estic en un tren, allunyant-me i Miquel està a l'altra punta del món, però si ho posem en una balança és també una manera d'estar a prop, perqué neix d'una decisió d'apenrdre i de descobrir, i amb això et nodreixes a tú i a tots els que t'envolten, perquè tota la neu que hi ha al teu voltant la portaras als ulls quan tornes, i amb això també nosatres la podrem veure. Així que empapat bé de tot el que t'envolta per a que també nosaltres ho descobrim.
I la tercera es que avui després de dinar he posat la TV i estaven fent Harry Potter!, és una tonteria però m'he enrecordat de tú.
bueno bonico un fort abraç desde Barcelona!

LAIA

Anònim ha dit...

FAMILIA PELLICER: JOSE,MAMEN,DAVID Y RAUL.
TUS PADRES NO DEJAN DE DECIR DE TI LO ORGULLOSOS QUE ESTAN DE QUE SU PEQUEÑO SE ESTE HACIENDO UN POCO MAS MAYOR.
DESDE AQUI TE DESEAMOS UN FELIZ 2009.

Anònim ha dit...

Si, ja ho se, ia ho se,.... a vore si contestes, perque em tens preocupat.....

Belenxu ha dit...

wi wis yu a meri crismas
wi wis yu a meri crismas
wi wis yu a meri crismas
ana japi niu yeahhhhhhhh

ups no....que tu alli hablas en franchute...que porraaaa!!!!jajajaja. Da igual...al menos te dejo un karaoque fonetico xo si te pasa al otro bando canadiense

solo queria desearte un muy muy muy FELIZ AÑO NUEVO!!!!

Anònim ha dit...

bonjour Miquel j'espère que ton année 2008 fût remplit de joie et d'amour dans notre famille .pour ma par ,tu m'as apporte le soleil de l'espagne dans la maison.
Danielle

Anònim ha dit...

onNnNnNnN!!! JOYEUX NOEL!!!!
t beau avec le pèere noel:)

mary(superwomen)
-XxX-