divendres, 15 de maig del 2009

Popularitat

El dijous pasat, es va produir en el meu institut, la Gala d'argent(gala de plata), un premi de segon nivell que es dedica a donar a els segons millors alumnes de cada materia de cada curs, n'hi ha premis per als segons millors en musica, en activitats extraescolars i esforç escolar premis honorifics i academics, i també es donen les invitacions per a la Gala d'or, on es donen els primers premis, per aixo deie que el gala argent ere de segon nivell no per una altra cosa, ahi va lo milloret de cada nivell, i les entrades son escases, donen una invitacio per cada nominat a cada premi, i dos invitacions per a acompanyants, normalment pares, un total de 20 alimnes entre xics i xiques de cada nivell, en veritat es algo que se li pot donar importancia, de 180 alumnes de cada nivell elegeixen nomes 20, i d'eixos nomes seran uns pocs premiats.
Jo, sorprenenment vaig estar elegit com a invitat a la gala d'or i nominat a algun premi d'alguna mateira, no m'ho esperava, vaig anar al escenari com si fora els oscars, baixe les escales i un foco que ilumine, america total,damunt la dona que deia els noms va dir especialment: m'alegre molt de que aquest alumne vage invitat, directament dese catalunya Miquel porcar, com deie america total, com si d'una pelicula se tratare,pero dixem aquest tema que no faig aquest escrit per parlar de mi ja que no hi ha ningun valor en tot aixo
El tema es, que quan arrive d'alt i me donen les invitacions despres volen remarcar a qui han elegit per a la personalitat de l'any, que? que es aixo?, jo no tenia ni idea de lo que era, vaig eixir elegit com la majoria de xics(perque es dividia per sexes) que estaven invitats, pero no vaig acavar d'entendre en que consistia exactament.
Al final, els meus amics em van explicar que era un concurs per a vore qui era el mes popular o mes social segons el profesorat o no se qui de la direccio de l'escola. No em pareix be, i en fet no m'agrada ser participe d'algo aixina, com jutjar qui te una millor personalitat, o qui es mes popular, es totalment injust, ja que no n'hi han notes ni res per a poder evaluar aixo, ni vots! i es injust perque cada u te una personalitat, i ninguna es millor ni pitjor, premiar a algu es dirli que es millor que els demes, i fer aixo en materies escolars me pareix acceptable( encara que no comparteixc l'idea de agrandirlo tant com ells ho fan, es realment un espectacle) pero en personalitat, es insultant.
Jo, no els dire que no vullc participar, crec que es una falta de respecte per lo que fan, i ademes els podrie sentir mal i no vullc trencar un any tan bonic com aquest per aixo.
Es pot vore de moltes maneres, di la millor manera es per a fer un premi gracios de que a sigut el mes personatge del any, i han elegit al catala perque ere un personaje i un "mamonetis", pero si es fa desde el punt de vista popular nomes se pot vore qui es el que te mes amics i mes importants, no ho soc jo i damunt sincermanet no crec que tinga una personalitat tan baona, i crec que no es correcte premiar aixo, ja que cada persona es especial, cada u te una personalitat distinta, ni millor ni pitjor.
Felicitar la dirreccio, perque el montaje es brutal, els espectacles i l'essenari es magnific.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

N'hi han coses que no es poden explicar, perque son una barretja de situacions, de models.... es com una matriu econometrica, en moltes varians i que tenen un determinan....
El que tu estigues ara i en este moment ahi, disfrutan i experimentan, un model america quebecoi, es simplement genial, i ademes que ho resolgues de la teva manera personal es tambe molt importan... sapies que asi te seguim i t'estimem com tu eres i que la teva experiencia ens beneficie a tots els que et volem com eres. Quede poc de temps perque el 12-07 arribes a Madrid, i el teus ulls tornen a vore este mon mediterrani, i amb la teva critica constructiva ens millores un poc en el que fer diari.....
Sapigues tambe, que es mol dificil comentar els teus escrits, perque per mi son magnifics i admirables...
Mitx

REBECA ha dit...

Hola! soc una alumna de practiques de ta mare i amiga de la teua germana Núria.
La teva mare m'ensenya el teu blog moltes voltes super orgullosa del seu fill.jejejej!
Soles t'ecric unes línies per dirte que m'agraden molt les teues reflexions i la teua forma d'expressarte amb la paraula escrita.
records Rebeca

Anònim ha dit...

La veritat, no m'estranya que t'escollisquen com a popular: només hi ha que vore la quantitat d'amics que et vas deixar per ací, i la quantitat dels que has fet allà només en 6 mesos... i amb el handicap de l'idioma!!.

Parlant del tema dels premis, está bé premiar als millors en l'estudi, però també hi ha que tindre en compte que no tots som iguals i que "publicitar" massa quins són millors i quins no no crec que siga la millor manera per animar als més fluixets a que continuen estudiant.

Josep Miquel Porcar Mallen ha dit...

jo tampoc crec que siga del tot bo, pero encara es comprensible, perque el mon es aixina competitiu, en el campament no es fan competicions, per no tindre que haber perdedors...i estic d'acord amb tu, aixo no ajuda als mes fluixets

Xavi Ochando ha dit...

Ei, Miquel!

Estava llegint el teu bloc i he flipat un poc amb el tema eixe, que nosaltres ací veiem en les pel·licules i no ens acabem de creure, però que ara veig completament real.

En general no crec que siga la millor de les idees, pedagògicament parlant, això de separar als millors dels "segundons" i remarcar la competitivitat personal en lloc de la col·lectiva.

Però com tu molt bé dius, això és típic d'eixes latituds i fas bé de seguir-los la corrent com a mostra de respecte, encara que no penses igual com ells (cosa la qual parla molt bé de tu en tots els sentits).

Una abraçada des de la Plana!

Xavi

Stefan ha dit...

Puja fotos, no!? jijiji.
Saps que?! La idea es americanada yabán!. I que sapigues que compartixc amb tu la visió de que es lamentable el fet que se tinguen que premiar les personalitats!. Encara que la teua personalitat es a muntó maja!.
Cuidat!,
Ens veiem soon!!.
Stefan!.