dilluns, 4 de maig del 2009

Notre Dame du Bon Conseil


 Jo he viatjat per el meu pais, i encara busque qui soc jo...

I nosaltres mateixa no ens coneixem, no sabem els nostres defectes, ni les nostres reaccions, i ens busquem, pero no encontrem la resposta, i busquem, pero la vida pareix que no te donara les solucions, pareix que estiguis destinat a no saber-ho, i busquem, i el teu cap esta confos i no saps on anar, i busques...i busques perque has naixcut per aixo, per a buscar respostes, i segueixes perque no pots caure ara, la vida canvia en cada estacio... i encotres?
http://www.youtube.com/watch?v=-iIj58lChHM

Dans mon coeur, y a un violon

De Métabetchouan à Saint-Dilon
Dans ma tête, y a plus de chanson
De l'Îe d'Orléans à Saint-Edmond
Dans ma gorge, y a comme un motton
De cap Tourmente à l'Assomption
Ma vie fitte avec les saisons
Du cap Espoir à Déception

J'ai fait le tour de mon pays
Je cherche encore la trace de qui je suis
Ma mie, la fête est fatiguée
Je sais plus où aller... ni sur quel pied danser


Une page blanche sur le lit du motel
de Havre-aux-Maisons à Mirabel
Mon crayon a du plomb dans l'aile
De Montréal à La Rochelle
La télé ne m'inspire rien de bon
de Sainte-Véronique à Laurier-Station
Un avant-goût du grand plongeon
De nulle part au quartier Rosemont

J'ai fait le tour de mon pays
Je cherche encore la trace de qui je suis
Ma mie, ma tête est mélangée
Je sais plus où aller... à quel saint me vouer

Je prends mon char, j’ai pas sommeil
Rouler jusqu'à la fin du chagrin
Y a une pancarte su'l'bord du chemin...

...Notre-Dame-du-Bon-Conseil...
...Notre-Dame-du-Bon-Conseil...

J'vas m'arrêter icitte, j'cré ben
Avant de finir dans le ravin
J'espère qu'y a quelqu'un qui veille

À Notre-Dame-du-Bon-Conseil...


3 comentaris:

Anònim ha dit...

Ja estàs fet un quebequoise de pro!... a vore si al final et quedes per sempre!! :P.

M'ha agradat la cançoneta, s'apega moltíssim.

Neus ha dit...

iei
tot el que dius m'ha recordat a l'obra de teatre "Tot esperant Godot" de Samuel Beckett
n'has sentit?
Doncs ara que saps francés, aprofita i llegeix la versió original.
Nosaltres l'estem assajant ara,
jo sóc Estragon!

Anònim ha dit...

I serem poble, i patirem.....
tu eres estima, i as depres, perque estimes....
entens un poble, i eres ell.. i ell eres tu----
i la seva musica, i les seves paraules, i els seus gestos....
els grans genis, musics, poetes, filosofs..... naixen de la força de un poble.... son ells poble i no ho saben.....
mitx